Mám problém s ověřením dokladu

Kontrola

Prokazování

S jakými problémy se aktuálně při prokázání eDoklady můžete setkat a jaký je doporučený postup.

Doporučené nastavení aplikace před ověřením

  • Mějte aktuální verzi aplikace eDoklady.
  • Mějte provedenou registraci do aplikace eDoklady.
  • Mějte aktualizovaný firmware telefonu.
  • Mějte aktualizovaný eDoklad v aplikaci eDoklady. Aktualizaci doporučujeme provést přihlášením do aplikace v telefonu připojeném na internet v klidu doma ještě před návštěvou úřadu nebo jiného ověřovatele.
  • Mějte v telefonu u aplikace eDoklady povolené oprávnění k Bluetooth a fotoaparátu.

Problém s ověřením přes mobilní aplikaci

  • Jako ověřovaná osoba musíte při ověření dát souhlas se sdílením údajů, jinak není ověření dokončeno.
  • Vypněte a zapněte Bluetooth na vašem telefonu a telefonu ověřovatele, poté proveďte nové prokázání.
  • V méně osvětlených prostorech ve vašem telefonu nastavte vyšší jas pro snadnější oskenování QR kódu z vaší aplikace telefonem ověřovatele.
  • Zkontrolujte, zda nemáte na telefonu připojená jiná zařízení přes Bluetooth (např. sluchátka, chytré hodinky a jiná zařízení), pokud ano, odpojte všechna ostatní zařízení a poté proveďte nové prokázání.
  • Restartujte telefon a poté proveďte nové prokázání.
  • Zkontrolujte, zda máte na eDokladu vedený údaj jako je titul nebo rodinný stav, který po vás ověřovatel při ověření požaduje. Pokud ne, ověřovatel musí použít jinou sadu pro ověření, kde tyto údaje nejsou požadovány.
  • Pokud je váš eDoklad neplatný, připojte si telefon na mobilní data nebo klientskou wifi (pokud je k dispozici), přihlaste se do aplikace eDoklady a eDoklad bude aktualizován, poté proveďte nové prokázání.
  • Pokud má ověřovatel k dispozici i webovou aplikaci s vystaveným QR kódem a máte telefon připojený na internet, prokažte se tímto způsobem.

Problém s ověřením přes webovou aplikaci

  • Zkontrolujte, zda máte telefon s registrovanou aplikací eDoklady připojený na internet.
  • Zeptejte se u ověřovatele, zda bylo z jeho strany ověření zahájeno a poté proveďte nové prokázání. Bez zahájení ze strany ověřovatele ověření po oskenování QR kódu nebude fungovat.
  • Jako ověřovaná osoba musíte při ověření dát souhlas se sdílením údajů, jinak není ověření dokončeno.
  • Pokud nemáte telefon připojený na internet, ale ověřovatel má k dispozici internetové připojení pro klienty, můžete k prokázání využít tento způsob internetového připojení.
  • Pokud nemáte telefon připojený na internet a ověřovatel má dispozici i mobilní aplikaci pro ověřování, prokažte se tímto způsobem.
  • Restartujte telefon a poté proveďte nové prokázání.
  • Zkontrolujte, zda máte na eDokladu vedený údaj jako je titul nebo rodinný stav, který po vás ověřovatel při ověření požaduje. Pokud ne, ověřovatel musí použít jinou sadu pro ověření, kde tyto údaje nejsou požadovány.

Na co si dát pozor

  • eDoklad má platnost pouze 48 hodin. Poté již nemusí být uznán. Aktualizaci provedete přihlášením do aplikace eDoklady v telefonu připojeném na internet. Platnost eDokladu snadno ověříte v aplikaci v detailu dokladu.
  • Při ověření se vám vždy zobrazí název ověřovatele, který požaduje vaše údaje k prokázání.
  • Při ověření přes webovou aplikaci s vystaveným QR kódem oskenujte QR kód z vaší aplikace až po vyzvání ze strany ověřovatele, jinak se zobrazí chyba.
  • Pamatujte na dostatečně nabitý telefon.
  • Hlídejte si platnost vašeho fyzického občanského průkazu, po ukončení platnosti fyzického průkazu, přestane platit i eDoklad.
  • eDokladem se nelze prokázat v zahraničí. Výjimkou jsou české zastupitelské úřady.

Narazili jste při užívání na chybu? Nahlaste nám ji.

Objevili jste při užívání eDokladů nějakou chybu nebo potřebujete pomoci? Níže najdete postup, jak nás o zjištěné chybě informovat.

Pošlete nám přes formulář podpory v aplikaci nebo na adrese https://obcan.portal.gov.cz/podpora popis chyby, informaci o typu telefonu a verzi operačního systému, který používáte. Dále prosíme i o zaslání kódu chybové hlášky s ID chyby. ID chyby lze na chybové stránce v telefonu i zkopírovat. Uvedené informace nám pomohou při řešení chyby.