Mám problém s aplikací eDoklady. Jak mám postupovat?

Začínáme

S jakými problémy se aktuálně u eDokladů můžete setkat a jaký je doporučený postup.

Problém s instalací aplikace:

  • Pro instalaci aplikace je třeba mít chytrý telefon s operačním systém Android od verze 10 nebo iOS od verze 15 s přístupem na internet a nastaveným zamykacím kódem.
  • Pro správné fungování je nutné aplikaci stáhnout pouze přes podporované oficiální služby Google play a App Store. Aplikace nemusí fungovat správně u nepodporovaných alternativních verzí Androidu nebo po stažení z neoficiálních zdrojů (Gspace, APKPure, Aptoid a jiné).
  • Telefon musí mít fotoaparát a Bluetooth.

Připravili jsme pro vás návod s přesným postupem provedení registrace.

Nejčastější problémy s registrací u telefonů s OS Android:

Chyba na stránce Identita občana.

Odstraňte soubory cookies ve vašem prohlížeči ke stránkám Identity občana a Portálu občana, po odstranění dále cookies zkontrolujte, zda nemáte blokaci cookies v nastavení internetového prohlížeče ve vašem telefonu, restartujte telefon a proveďte novou registraci.

Nelze dokončit registraci přes Mobilní klíč eGovernmentu nebo aplikaci banky.

V případě tohoto problému restartujte telefon a proveďte novou registraci.

Nastavte v telefonu jiný výchozí podporovaný prohlížeč (MS Edge, Google Chrome nebo Safari), restartujte telefon a proveďte novou registraci.

Zkontrolujte, zda máte v nastavení vašeho internetového prohlížeče ve vašem telefonu povolené otevírání externích aplikací. V případě nastavení blokace externích aplikací u webového prohlížeče není externí aplikace po otevření odkazu spuštěna nebo proces není dokončen.

Je registrováno více zařízení.

Aplikaci eDoklady můžete mít registrovanou maximálně na dvou zařízeních. Přihlaste se do Portálu občana na: https://obcan.portal.gov.cz/ a v sekci Více > Profil > Správa eDokladů zkontrolujte a zrušte dříve provedené registrace telefonu, kde již aplikaci nepoužíváte kliknutím na tlačítko Odebrat. Přesný postup najdete v návodu na zrušení registrace v mobilní aplikaci.

Pokud k problému s registrací nadále dochází.

Zkontrolujte, zda máte v telefonu nastavený podporovaný internetový prohlížeč jako výchozí (MS Edge, Google Chrome nebo Safari), nebo v telefonu nastavte jiný výchozí podporovaný prohlížeč.

Zkontrolujte vypnutí blokace cookies.

Přihlaste se do Portálu občana na: https://obcan.portal.gov.cz/ a v sekci Více > Profil > Správa eDokladů zkontrolujte a zrušte dříve provedené registrace vašeho telefonu aplikace kliknutím na tlačítko Odebrat. Po potvrzení odebrání telefonu proveďte novou registraci.

V nastavení vašeho mobilního telefonu  > v nastavení aplikací vyhledejte aplikaci eDoklady > v podrobnostech/informacích o aplikaci > smažte mezipaměť i úložiště aplikace.

Odinstalujte mobilní aplikaci.

Restartujte telefon.

Proveďte novou instalaci aplikace s novou verzí a znovu se registrujte do mobilní aplikace.

Nejčastější problémy s registrací u telefonů Apple (iOS):

Registrace pomocí Identity občana se nezdařila (Chyba 9000).

Přihlaste se do Portálu občana na: https://obcan.portal.gov.cz/ a v sekci Více > Profil > Správa eDokladů zkontrolujte a zrušte dříve provedené registrace vašeho telefonu do aplikace kliknutím na tlačítko. Po potvrzení odebrání telefonu proveďte novou registraci.

Přesný postup najdete v článku Zrušení registrace v mobilním zařízení v sekci Zrušení registrace v Portálu občana.

Chyba na stránce Identita občana.

Odstraňte soubory cookies ve vašem prohlížeči ke stránkám Identity občana a Portálu občana, po odstranění dále cookies zkontrolujte, zda nemáte blokaci cookies v nastavení internetového prohlížeče Safari: Nastavení > Safari > Pokročilé > vypnout funkci „Zablokovat všechny cookies“. V případě aktivované blokace cookies webové stránky nemusí fungovat správně. Pokud je funkce deaktivovaná, zkuste ji případně aktivovat a znovu deaktivovat. Poté zavřete prohlížeč a proveďte novou registraci.

Nelze dokončit registraci přes Mobilní klíč eGovernmentu nebo aplikaci banky.

Zkontrolujte, zda máte v nastavení vašeho internetového prohlížeče Safari ve vašem telefonu povoleno otevírání odkazů Na pozadí. Nastavení  > Aplikace > Safari > Otevřít odkazy > volba Na pozadí.

Pokud je funkce aktivovaná, zkuste ji případně deaktivovat a znovu aktivovat. Poté zavřete prohlížeč a pokuste se zopakovat Váš požadavek na přihlášení. V případě deaktivace otevírání odkazů Na pozadí u prohlížeče ve vašem telefonu není proces registrace přes Identitu občana dokončen.

Více k tomuto nastavení najdete na https://support.apple.com/cs-cz/guide/iphone/iph489b9313f/ios

Problém s registrací do aplikace na novém telefonu:

Připravili jsme pro vás návod s přesným postupem registrace na novém telefonu.

Problém s načtením dokladu nebo přihlášením do aplikace:

Zkontrolujte připojení telefonu na internet, aktuální verzi aplikace a proveďte nové přihlášení.

Zkontrolujte v Portálu občana, zda se vám zobrazují nové údaje o vašem občanském průkazu (musí být platný) v sekci Více > Profil > Doklady.

Dále v Portálu občana v sekci Více > Profil > Správa eDokladů, zkontrolujte a zrušte dříve provedené registrace vašeho telefonu do aplikace kliknutím na tlačítko Odebrat u vašeho telefonu, pokud se zde zobrazí.

Aplikaci eDoklady v telefonu odinstalujte, znovu nainstalujte a proveďte novou registraci. Úspěšnou aktualizaci dokladu lze po nové registraci následně ověřit kliknutím na detail nahraného dokladu.

Nový doklad se do registrované aplikace eDoklady nahraje automaticky do šesti hodin po vyzvednutí na úřadě. Pro aktualizaci dokladu v aplikaci musí být telefon připojen na internet.

Máte problém při ověření?

Připravili jsme návod, jak postupovat při problémech s ověřením.

Narazili jste při užívání na chybu? Nahlaste nám ji.

Objevili jste při užívání eDokladů nějakou chybu nebo potřebujete pomoci? Níže najdete postup, jak nás o zjištěné chybě informovat.

Pošlete nám přes formulář podpory v aplikaci nebo na adrese https://obcan.portal.gov.cz/podpora popis chyby, informaci o typu telefonu a verzi operačního systému, který používáte. Dále prosíme i o zaslání kódu chybové hlášky s ID chyby. ID chyby lze na chybové stránce v telefonu i zkopírovat. Uvedené informace nám pomohou při řešení chyby.